luni, 4 noiembrie 2013

1 an si 11 luni

Ieri. Mai avem doar o luna si face doi ani. DOI ANI!!!!!!!!!

Ieri am sarbatorit mancand tort din tortul primit de Tati pentru cei 11 ani de emisiune. :) Bun tort. I-am dat si copilului, desi avea cacao si..aaaaa...cred ca si visine in alcool. Pe alea le-am evitat la portia lui si, oricum, i-am dat foarte putin. (Incep sa ma gandesc ce fel sa fie tortul de ziua lui..cred ca fructe de padure si crema de lamaie sau ceva de genul asta..)
Am fost si-n Kiseleff in trei, iar acolo am dat de Ana si Tudor. Un Tudor pe care-l gasesc mereu mult mai cocotator/curajos/aventuros decat Andrei (da, stiu, nu e bine sa faci comparatii, dar uneori ma trezesc ca le fac, nah!!) . O Ana pe care o vedeam acu' in dreapta, acu' in stanga, acu' in capatul ala, in secunda doi nu mai era acolo. Clar o alearga mai mult decat ma alearga pe mine Andrei. :) (Sac, Ana!!!) Bai...si l-a luat Tudor in brate pe Andrei si eu am ratat momentul (la poza ma refer, pana sa scot camera, pana sa...gata, copiii incheiasera momentul de tandrete..)

Ce se mai intampla pe la noi...destule noi, unele doar in continuarea celor pe care deja le stiti..altele chiar noi-noi...
In 99 % dintre cazuri intelege si merge de mana cand trecem strada sau cand pleaca o masina de pe loc sau cand -dintr-un motiv sau altul- ii spunem asta. Nu exagerez cu mersul de mana, ii spun sa-mi dea mana doar daca e cu adevarat vreun pericol, altfel nu il terorizez cu asta. Asta si pentru ca Andrei este genul de copil care, daca in timp ce fuge sau impinge vreun animalut din ala cu bat si iesi din raza lui vizuala ..te striga si se opreste pana apari iar. Sau se intoarce la tine, daca nu apari suficient de repede. Si, din aceeasi gama, daca vrea sa mearga undeva si tu nu te duci, NU se duce singur (in 99,9% dintre cazuri---ceea ce, pt varsta lui, este foarte mult!!)... Daca-si doreste foarte tare sa se duca acolo -in cel mai rau caz refuza sa vina unde vrei tu...dar nu fuge unde vrea el: doar sta pe loc si..da, plange cu muci si lacrimi de crocodil. E greu sa-l las sa faca asta, dar nici nu pot ceda de fiecare data. (de exemplu ieri seara dorea musai la Opera, la masinile din fata ei. Nu se putea pt ca era inainte de spectacol si veneau masini si taxiuri ca pe strada...sa aduca iubitorii de opera la spectacol. Asa ca...a stat si a bazait aratand cu mana "oco" pana cand o fetita de vreo 7-8 ani s-a dus, l-a luat in brate si mi l-a adus spunandu-i "haide, bebe, nu mai plange, ca te duc eu la mama ta"..bieta fata o fi crezut ca maica-sa nu vrea sa-l ia din mijlocul aleii..:P
Dupa cum cred ca v-ati prins..are in continuare aceasta fascinatie pentru masini. Pentru masinile reale. In fiecare seara dam o tura si prin fata Operei, unde le pipaie farurile si siglele...si-mi arata cum fac "nani" (caci asa stie el ca dorm cand au farurile stinse).  Dupa care, cand plecam, le spune papappa si le face cu mana. Ii sunt dragi ca niste fiinte reale, jur!! De altfel spune papa si le face cu mana si masinilor din fata blocului cand intram in scara, acasa.
Recunoaste si spune Odi (audi) si Matisss :)). Una pen' ca are multe cercuri, alta..stiti de ce..
O are si pentru autobuze. :) Ne-am si plimbat- o statie dus-intors- cu autobuzul. A avut o fericire maxima pe fata, ii radeau ochii de bucurie. O sa mai mergem si o sa facem si poze -cand vom merge mai multe statii. :) (am facut si acum poze, dar n-au iesit ..caci le-am facut cu telefonul..)
A inceput sa accepte mai usor unii copii, pe care-i stie mai demult. Vlad, Matei, Mateo... Dar, in general, tot fetele ii plac. De obicei cele un pic mai mari:). Iar cand n-are chef de copii, sta ce sta cu ei, apoi isi muta discret jucariile in lat loc si..ii lasa balta.Mai ales daca aceia se joaca doar cu jucariile lui si ei nu au altele (pt schimb)..Nu tipa, nu face scandal, doar se muta tacticos departe de ei..:)) Sau, pur si simplu, se cere in alt loc: te ia de mana si zice "papapapa"...ceea ce inseamna in mod clar ca vrea sa se care de-acolo.. :P
In sfarsit e atras de chestiile alea ca niste biciclete pe care se urca si le imping ei cu picioarele..E atras in sensul ca face si el ce trebuie facut: se impinge in picioare si le da vant, pana ieri-alaltaieri se apuca sa le impinga cu mainile ca pe masini:)
A inceput sa se dea mai mult si prin tobogane, balansoare, sa urce, sa treaca pe zona aia de plasa de la locurile de joaca..etc-etc.. 
Iti arata exact unde vrea sa mearga, directionandu-ti caruciorul sau lunadu-te de mana si ducandu-te incotro vrea. Daca-i spui sa te astepte, te asteapta. Dar incet tot nu merge, adica la el mersul tot fuga inseamna... Ma gandesc ca e tot pentru ca iese (inca!) in carucior si se da jos din el doar cand intram in parc...asa ca, nah, recupereaza poate.. (??)

De-o vreme -in casa- una-doua "papapapa" si se duce sa se urce in carut..Iar asta poate s-o faca oricand, adica si la ora 7.30-in pijamale inca, ori seara, cand sa-l bagi la baie... A devenit mare doritor de stat afara..Oricum sta, caci iesim in doua transe, vreo 3 ore dimineata si inca vreo 2 catre seara... Dar, aparent, ar vrea sa traiasca numai afara:)))
Repeta tot ce aude. Nu pot reda cuvintele noi, caci chiar repeta tot ce spunem. Fiecare cuvintel, fiecare gest...e ca o maimutica simpatica foc! 

Are momente in care se joaca singur. Chiar te impinge din camera lui, daca asa are chef. Fie-si ia cate-o carte si se uita pe ea, pe canapea..fie isi plimba masinile...fie isi aseaza sosetele/hainele in sertare:)) (dadadada, ati citit bine..le scoate din sertare..le aseaza apoi la locul lor, foarte concentrat si grijuliu)

Mai nou, de cateva seri adoarme cu poveste de pe cd. Cere "poetea" , "geetzica" (Da, Degetica!!) si ma simt usor vinovata caci nu-i mai povestesc eu...insa e mai usor asa. Drept e ca povestea aia ma cam adoarme si pe mine..cateodata:))

Cu legumele crude nu se impaca. Le refuza categoric. In orice forma incerc sa i le dau.. Doar castravete a mancat la un moment dat, dar si ala pentru ca i-am zis "nuuu...sa nu iei din farfurie ca aia e pentru mine" si m-am facut ca nu-l las, caci stiu ca daca zic nu..face invers... Cert este ca nici macar asa nu l-a dat pe spate gustul sa mai vrea...:( E destul de mancacios, dar si destul de fitzos la mancaruri...gusturile noi le cam refuza, iar pe unele pur si simplu nu le ia sub nicio forma.. Nu-l fortez, ca, nah, mananca destule, dar nici nu sunt happy pt ca ma ingradeste dpdv posibilitati de feluri de mancare... Variez cateva legume..cartof, brocoli (NU conopida), dovlecel,  ardei...cu friptura. Restul de legume le dau prin supe crema sau ciorbe. Sapancul -de 1, maxim 2 ori pe saptamana cu oua prepelita (pe care inca le mananca cu placere)...Peste o data pe saptamana.. Iar seara ne cam invartim in jurul acelorasi chestii...manica cu branza si smantana, gris cu lapte (NU orez, nu il  ia), ghiveci de legume, paste cu branza, paine cu..ceva..depinde ce avem prin casa...placinte.. Cam atat. Mi-as dori sa manance si el carnea ca omul cu dinti si masele..adica altfel decat maruntita si ascunsa printre legume. Nu o mananca. Dar snitel (caci i-am dat intr-o seara) a mancat! Deci nu e ca nu poate ci ca nu vrea///probabil nu-i place asa..cam fara gust..cum iese o carne fiarta... Mi-as dori si sa pape salate..rosii, castraveti, ardei..Acu' s-a si dus vremea lor, taman la vara ailalta o sa mai fie din astea cu gust...:( Ma rog, per total nu ma plang, pana la urma e relativ ok ce mananca... In multe situatii mananca singur...ajutat, adica e de preferat sa-i tina cineva farfuria ca sa nu zboare de pe masa cand ia el din ea... Dar, recunsoc, adesea prefer sa-i dau eu iaurtul (de exemplu) ca sa il termine in 5 minute -nu in 20. Cred ca nu fac bine... :(

Cam astea mi-au trecut prin cap acum.

A!!! Si i-a mai iesit un molar(asadar are 17 dinti!)asa se explica si de ce a intrat iar in faza de balit maxim! Si cand spun maxim -ca sa ne intelegem!!- ma refer la balit de i se uda geaca!!!!Va dati seama??!!!???
Hai ca mai avem putin (inca 3) si terminam si cu dintii astiaaaaaa!!!:)))



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉