marți, 16 aprilie 2013

Privire din unghiul opus. Micile renuntari ale unei mame cu job :)

Citind o postare de-a Anei, in care amintea si de sport/gim....mi-am adus aminte ce ordonat/organizat mergeam eu la gim, inainte de a ramane insarcinata si mai apoi, pana cand s-a putut, dupa ce-am ramas insarcinata (evident, exercitiile au fost adaptate noii mele situatii). Si..da...mi s-a facut dor.. Nemaivorbind de faptul ca se si cam vede pe mine lipsa de miscare organizata/exercitii aplicate... Si nu, nu ma refer la kg in plus (ar fi si culmea!!!)....ci la felul in care sunt asezate (sau nu?) muschiuletii/tesuturile adipoase/etc-etc...

Si mi-am dat seama ca, da, noua situatie, cea de mama intoarsa la job, cam exclude diverse chestii din ceea ce numesc eu "viata mea de dinainte". Unele sunt importante ..altele sunt mai putin importante; unele imi lipsesc...altele nu..
Asa ca..hai sa fac o lista cu ce faceam si ce nu mai fac...
1. Gim. Am zis deja. Dar compensez cu miscare in aer liber si in casa...cateva ore bune, zilnic. Deci...nu ma pot plange. :)
2. Masaj. Mihaela, cu care am ramas si prietena, venea acasa la mine si aveam parte (saptamanal) de cate-o ora/o ora jumate de masaj din crestet pana-n talpi. Relaxare maxima, tonifiere...perfect, ce sa zic! Apoi...Mihaela a ramas inscarcinata si a intrerupt lucrul. Cand l-a reinceput deja eram eu pe cale sa nasc... Acum stam prea departe una de alta si-i este prea greu sa ajunga la noi. Dar...masajul chiar imi lipseste maxim asa ca...sunt in cautare de loc/tanti pentru masaj. Am doua recomandari, ambele pe langa jobul meu (ceea ce este foarte bine)... Recunosc ca abia astept!
3. O noapte intreaga de "Psiholog" cu Andrei. Fara stres ca a doua zi voi fi varza daca pierd toata noaptea. Doar cu o cana mare de cafea, in fata pc-ului, ascultand pe net si cu forumul deschis..fara sa fac nimic altceva in acest timp. Ascultand in tihna. Cred ca..la un moment dat..o sa mai pot face asta. Deocamdata a scult franturi...cat apuc..astfel incat la 8am, sambata, cand se trezeste Andrei mic sa fiu -totusi- in stare de functionare..
4.
Lectura. Cat a fost Andrei mic si-mi dormea in parc ...am citit de-am spart. Am profitat din plin de somnul lui la aer liber si am ras si cate-o carte la doua zile :). Acum...imi mai iau seara, inainte de somn, cate-o carte... Dar nu reusesc sa citesc mare lucru sau..si cand citesc...a doua zi greu imi aduc aminte ce-am citit.... Este clar ca nu-mi sta mintea la citit, asa ca, momentan, mai usor cu lectura... (ma rog, citesc bloguri & alte onlineuri, la job, dar pe ele nu le pun la socoteala). Ma pastrez pentru la vara, la mare, cat o dormi pruncul la pranz...caci pe plaja e clar ca va fi exclus sa mai citesc!
5. Filmele. Da, mai vedem filme. Dar majoritar la tv, caci nu prea reusim sa "programam" vizionarea unui film pe dvd, cap-coada. Da, mi s-a intamplat si sa atipesc la cate unul...asa ca..deocamadata nu am vazut mai nimic din cele premiate./propuse la premii... Dar sigur ne vom reveni, azi tocmai am facut rost de ultimul film al lui Leos Carax (fata de care am o mare slabiciune) - Holy Motors. Vreau neraparat sa-l vad..cat de curand! Da, sa vad un film pe indelete, relaxata, fara sa ma ia somnul..mi-e cam dor! Ne vom reveni, stiu sigur! Curand!! :)
6. Muzica. Ascult, incontinuare, muzica. Dar...la radioul care se asculta "organizat" la job, ori in masina, ori..cateodata...rar...pe la vreun post tv. Plus cat mai trag cu urechea pe la ce posteaza Andrei pe FB. Dar nu mai ascult asa cuma scultam pe vremuri, adica sa aleg albumul, trupa, piesa...fix ce as vrea sa aud in momentul ala. Asta si pt ca...nu mai am acces la youtube de la job..
7. O baie lungaaaa...intr-o cada cu spuma muuulta...cu cremuit si bibilit dupa...cu zacut sa-mi fac manichiura/pedichiura..unghiute..toate cele...dupa baie. Sigur ca asta as putea sa mai fac, ca doar sta Andrei cu cel mic, dar credeti ca ma lasa inima sa stau mult in baie cand aud un Prichi activ si vioi prin casa? Iar dupa ce se culca, cum baia e lipita de camera lui, mi-e teama sa nu-l trezesc... Asa ca...bune si dusurile pentru igiena:)iar pe restul le rezolv dupa ce-l culcam :)
8. O seara de fete, la Elena, in Pipera. Ajungeam pe la ea si zaceam la barfe, tigari, ceai si cateodata la un film. Ne bagam una in alta pe canapeaua aia mare si mai picoteam..mai radeam..pana ne lua somnul ala mare si ne retrageam la somn. Dar asta era inainte de Maria ei..inainte de Andreiul nostru..:)))


Cam astea sunt cele ce mi-au venit in cap. Si sa nu ma intelegeti gresit: nu ma vait, nu ma plang. Doar mentionez ca exista anumite schimbari/ alte prioritati. Asta ca sa vedeti si partea aceasta, caci evident ca e si ea parte din vietile noastre de mame. Ca mai aud prin jurul meu "vai, dar la cate am renuntat cand s-a nascut copilul!" si nu sunt de acord cu asta, dar nici n-as spune vreodata ca nimic nu s-a schimbat (nu uitati ca noi nu avem bunici, suntem doar noi doi si Prichi...)! Nu renunti la mare lucru, iar ce-ti aduce copilul in schimb este extrem de special. Iar pentru aceste mici renuntari ale mele...eu una stiu ca voi face astfel incat (cele care chiar conteaza!!) sa isi (re)gaseasca loc/timp in viata-mi. 
So...hear u soon! Pe tema asta zic! :)

4 comentarii:

  1. Inca nici nu se pune problema de intors la job, dar cel mai mult imi lipseste mie acum baia aia lunga cu spuma de care zici. Mi-o promit de citeva luni si azi! sper sa ma tin de promisiune, dupa ce terminam cu baia ei si culcatul. Numai ca atunci as vedea / citi si eu ceva, si de obicei renunt la baia mult visata pentru un dus scurt.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sper ca ti-ai oferit rasfatul cuvenit cu baia cu spuma...seara trecuta! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravooooo!!! Te si invidiez un pic, recunosc :)

    RăspundețiȘtergere

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉